Gezonde Bosbessen Muffins

Bosbessen muffins, wie kan ze weerstaan? Ik in ieder geval niet! Alleen al door er naar te kijken ga ik watertanden. Mezelf dit lekkers ontzeggen is dan ook geen optie en gelukkig ook helemaal niet nodig. Zoals bij de meeste van mijn recepten kijk ik hoe ik van zoiets lekkers een healthy variant kan maken. Zo ook voor deze gezonde bosbessen muffins! Ze zijn met ingrediënten als havermout en ei prima geschikt als ontbijt of handig als gezond tussendoortje. Hoe fijn is het als lekker en gezond zo goed hand in hand gaan! 

Wat heb je nodig? (voor 10-12 muffins)

  • 200 gram havermout (rijk aan vezels voor een goede spijsvertering en langer verzadigd gevoel)
  • 3 eieren (eiwitten voor een langer verzadigd gevoel en spieropbouw)
  • 2 bananen (kalium en magnesium voor een gezonde bloeddruk)
  • 100 gram bosbessen – vers of diepvries (rijk aan antioxidanten voor een mooie huid)
  • 100 ml kokosmelk (werkt ontstekingsremmend en antibacterieel)
  • 1 el honing (antibacteriële werking)
  • 1 el wijnsteenbakpoeder (natuurlijke bakpoeder)
  • 1 tl kaneel (stabiliseert de bloedsuikerspiegel en vermindert de zoetbehoefte)
  • ½ tl vanillepoeder – van 1 stokje (antibacteriële werking)
  • snufje himalaya- of zeezout (bomvol belangrijke mineralen)

Keukenbenodigdheden:

  • mixer + kom
  • muffinvorm

Hoe ga je te werk?

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
  2. Prak de bananen en doe dit met de rest van de ingrediënten (met uitzondering van de bosbessen) in een kom. Mix alle ingrediënten met een mixer tot er een glad beslag ontstaat.
  3. Meng met een spatel de bosbessen voorzichtig door het beslag en schep dit vervolgens in de muffinvormpjes.
  4. Zet de bosbessen muffins voor zo’n 30 minuten in de oven. Check met een satéprikkertje of de ze gaar zijn. Je muffins zijn klaar als deze er schoon uitkomt. Anders mogen ze nog een paar minuutjes in de oven.

Even laten afkoelen smullen maar!

TIP: Je kunt de bosbessen muffins in een afgesloten trommel een paar daagjes bewaren. Als je ze langer wilt bewaren kun je ze prima invriezen.

Vind je dit recept leuk? Ik heb een gratis gezonde boodschappenlijst opgesteld die je hieronder gratis kan downloaden. Zo kan je iedere keer als jij boodschappen doet keuzes maken die bijdragen aan jouw gezondheid en energie!

 

Zet nu de eerste stap naar meer balans en gezondheid in je leven!

Vul hieronder je naam & e-mailadres in en ontvang mijn gezonde boodschappenlijst.

Met mijn inschrijving geef ik toestemming om mijn gegevens te verwerken, op de manier zoals omschreven in de privacyverklaring.

Something went wrong. Please check your entries and try again.
Scroll naar top